ÖDEVLER

23 Mart 2016

İki fotokopi verdim.

- Okula başlamadan önce, bebekken de olabilir, öğrencimin kişisel özelliği ile ilgili  yaşadığınız bir anınızı çok kısa bir şekilde Hayat Bilgisi defterine yazdırmalısınız.


22 Mart 2016

Türkçe ve Matematik derslerine ilişkin iki çalışma kağıdı verdim.

-Her iki çalışmayı yardımsız, tek başına yapmalı. 

-Türkçe metni en az beş kere okumalı. 

-Hayat Bilgisi kitabındaki etkinliğine, bebeklik ve şimdiki halini gösteren iki fotoğrafını yapıştırmalı.

-Gelmeyen öğrencilerim, arkadaşlarının defterlerine bakarak derste işlediğimiz konulara çalışabilirler.

Sayın Velilerim,
Öğrencilerim artık okuyup yazabiliyor. Sorumluluklarını üstlenebileceklerine de bütün kalbimle inanıyorum. Bu yüzden ödevlerini bundan böyle buradan iletmeyeceğim. 

Ama karmaşık ödevler ya da duyurular söz konusu olduğunda blogumuzdan veya what's up'tan bilgilendirmeye devam edeceğim.






18 Mart 2016

-Türkçe ve matematik çalışma kağıtları verdim.

-Matematik çalışma kağıdında toplama işlemlerini yaparken öncelikle; toplananlar içinden 10'u tamamlayanı, sonra üçüncü toplananı eklemelidir.

Örnek: 8+6+2=?    önce : 8+2=10
                                sonra: 10+6=16 gibi.

- Yarın kitaplar değiştirilecektir. Mutlaka okusunlar!






17 Mart 2016

-Türkçe, matematik çalışma kağıtları ve okuma kitabı verdim.

-Okuma kitabını okuduktan sonra kitapla ilgili soru sormalısınız. Okuduğu kitapla ilgilenirseniz hem okumayı daha çok sevecek hem de anlama durumu ilerleyecektir.

-Örnek: Konusu nedir, En beğendiğin bölüm hangisi, Beğenmeme sebebin nedir, Kahramanı sevdin mi, niçin? Sen olsan sonunu nasıl yazardın?






16 Aralık 2016

- Matematik ve Türkçe çalışma kağıtları verdim. 

-Matematikteki etkinlikleri tek başına yapmaya çalışmalı, problemi anlamadığında, tekrar okuması için, onu yönlendirmelisiniz.

- Türkçe metnini çok iyi okumalı.

Not: "Uyurgezer Fil" kitabı ile ilgili değerlendirme etkinliğini mutlaka imzalamalısınız.

Yarın, dağıttığım hikaye kitaplarını değiştireceğim.  Hikaye kitaplarını mutlaka okumalı ve size anlatmalı. (Okuması gereken daha 56 kitap var, çok yavaş gidiyoruz!)









15 Mart 2016

-İki fotokopi verdim. Matematik fotokopisindeki toplama işlemlerini yaparken;
toplanan sayılardan büyük olanını aklında tutmalı, sonra  küçük sayıyı üzerine eklemeli.

- Şiiri 5 kere mutlaka okumalı.



Duyuru: Türkçe resimli sözlüğe şimdilik ihtiyacımız yok fakat ileride olacaktır!





14 Mart 2016

-Üç fotokopi verdim. Üzerlerindeki notlara göre işlenmeli.

-Pazar günü, Türkçe defterlerine hafta sonu yaptıklarını kısa kısa cümlelerle yazmalılar. Yazarken cümle sonlarına nokta konulmasına; noktadan sonra büyük harfle başlanmasına dikkat edilmeli.

- Pazartesi günü "Uyurgezer Fil" kitabından sınav olacağız. Kitabı en az 3 kere okumalılar.








11 Mart 2016

-Üç fotokopi verdim. Üzerlerinde nasıl yapılacağı ile ilgili bilgiler var. (Deftere bir şey yazılmayacak!)

- Hayat Bilgisi defterine yine adres bilgilerini yazmalı, ezberlemeli.

-Yeni dağıttığım hikaye kitapları okunmalı.








10.03.2016

İki fotokopi verdim.

-Türkçe çalışma kağıdındaki "Bahar" adlı şiiri önce çok iyi okumalı sonra bakmadan yazmalı.

-Matematik çalışma sayfasını kendi başına yapmalı, siz sadece kontrol etmelisiniz. Bir hatası olduğunda  onu yönlendirerek yine kendisine yaptırmalısınız.

-Yarın hikaye kitabı değişimi yapılacaktır. Bugün mutlaka okumalılar!

-Hayat Bilgisi: Telefon numarası ile adres bilgilerini, mahalle, sokak, ev numaralarını mutlaka ezberlemeliler.

Not: Hayat Bilgisi için 20-30 sayalık çizgili küçük defter gerekmektedir. Konularla ilgili küçük notlar almamız gerekiyor. Yarın çantasında bulunmalı.









08.03.2016

-İki fotokopi verdim.  Fotokopilerin üzerinde, nasıl yapılacağı yazılmaktadır.

-Dağıttığım hikaye kitaplarını  okumayanlar bu akşam mutlaka okumalı, yarın kesin değiştireceğim. (Okumadan göndermeyin lütfen!)

-Hayat Bilgisi-2 kitabını yarın mutlaka getirmeli.












07.03.2016

Dört fotokopi verdim.  

Hayat Bilgisinde;
-işlediğimiz konuları hatırlatmak amacıyla verdiğim testi yaparken soruyu anladığından emin olmalısınız.

Herhangi bir seçeneği işaretlemeden önce soruyu size anlatmasını sağlayın. Önce cevabı hatırlamalı; sonra cevabı seçenekler içinde aramalı ve işaretlemeli.

- Matematik çalışmasında, haftaya hazırlık amacıyla basit toplama işlemleri verdim. Fakat işlemleri, kesinlikle tüm şekilleri sayarak yapmamalı. Büyük sayıyı aklında tutmalı ve üstüne küçük sayıyı ekleyerek sonuca ulaşmalı.

- Türkçe "Zaten inecektim." metnini öncelikle tek başına yapmalı.  Metni ve soruları çok iyi okumalı, Hatalı yanıtlarında, tekrar metni okuyarak hatasını yine kendisi bulmalı ve düzeltmeli.

- Defterine aşağıdaki metni, aynı şekilde, dikte ettiriniz. Satır sonuna kadar ve satır atlamadan yazmalı.
SİNAN  YERE  DÜŞTÜ
      Sinan  sınıfta  koşarken yere düştü. Arkadaşı Azra Nur ona yardım etti. Sinan’ı  yerde gören Kuzey de, ona  yardım  etti. Kuzey  ile Azra Nur,  Sinan’ı yerden kaldırdı. Bu  urumdan, üçü de mutlu  oldu.


- Son dağıttığım hikaye kitabını pazartesi değiştireceğim. Dolayısıyla bu hafta sonu, mutlaka okumalı. Okuduktan sonra Kahramanları, olayı, olayın geçtiği yeri, sonucu mutlaka ona sorunuz.

Kolay gelsin :)

                




04.03.2016

-Türkçe çalışma kağıdındaki metinleri, seri okuyana kadar, tekrar tekrar okumalı.

-"Toplarım" metnini siz okumalı, kendisi bakmadan Türkçe çizgili defterine yazmalı.

-Matematik ödevini yaparken soruları okumalı, anlamalı ve çözümü yine kendisi bulmalı.

-Dağıttığım hikaye kitabını her akşam uyumadan önce, baştan sona, bir defa okumalı.









03.03.2016

-Türkçe çalışma kağıdındaki metinleri en az beş kere okumalı.

 -Kitaptaki "Uyuyan Güzel" metni yeterince okunmalı.

- Bugün "Kahkaha Oyunu" adlı bir metin çalışması yaptık. Metinden kuralları, nasıl oynanacağını öğrendik. İşte bu oyunu, evde ailesi ile birlikte oynamalı. (Oyunu size öğretmesini sağlayınız.)

-Matematik ödevini tek başına yapmasını sağlayınız. Siz sadece kontrol ediniz.






02.03.2016

-Türkçe çalışma yaprağındaki  iki şiir de en az 5 kere okunmalı, amaç hecelemeden okumak.

-Matematik ile ilgili fotokopideki etkinlikleri yapmalı.
                       
2.   Matematik-2 kitabındaki birlik-onluk kavramıyla ilgili tüm etkinlikleri sınıfta yaptık. Ancak kitap getirmeyenler yapamadı. Evde, ders ve çalışma kitabındaki konu ile ilgili alıştırmaları mutlaka yapmalı.

Önemli: Türkçe dersi için küçük boy çizgili defter gerekmektedir. Lütfen yarın çantasında olsun!








01.03.2016

-Matematik fotokopisinde, 2 onluk ve  sonra gelen örnekleri yaparken çubuklarıyla pratik yapmalı.

-Türkçe çalışma kağıdındaki şiirler en az beş kere okunmalı.

Önemli: Dağıttığım hikaye kitaplarının birer ya da üçer defa okunması 1. sınıflar için kesinlik yeterli değildir.
Çocuğumuzun hızlı okumasını istiyorsak, seri okuyana kadar tekrar tekrar okutmalıyız. 
Örneğin perşembe dağıttığım kitaplar her gün bir defa okutulabilirdi.






29.02.2016

-Matematik fotokopisindeki etkinlikleri, çubuklarla onluk ve birlik oluşturarak, yapmalısınız.

-Türkçe çalışma kağıdındaki "Kardan Adam" şiiri çok iyi okunmalı.

-Türkçe ders kitabında "Uyuyan Güzel" okuma parçası en az beş defa okunmalı.

-20'den geriye birer birer, 100'den geriye onar onar ritmik sayma yapmalı







25 Şubat 2016

-Ritmik sayma, Türkçe etkinliği ve bir tane okuma kitabı verdim. 

Okuma kitabı: 
Çocuklara, okuyacakları kitapları işaretlemeleri için bir liste verdim. Her okuduğu kitabı listeden işaretlemelisiniz.

Matematik: Onluk ve birlik kavramını çubuk ve fasülyelerle çalıştık.

Örnek 1: Çubuklarla "1 onluk, 1 birlik veya 1 onluk 4 birlik" oluşturması sağlanabilir.

Örnek 2: "17 çubuğu onluk ve birliklerine ayır." gibi etkinlikler yaptırılabilir.









23 Şubat 2016

-Bir fotokopi verdim.
- 10. Okuma Kitabını da tekrar okumaları için, yine ödev olarak verdim.

- Okumada ölçü: Öğrencinin akıcı ve anlamlı okumasıdır.  Evde, metni akıcı okumadığını fark ettiğinizde, tekrar okuması için onu yönlendirmelisiniz.

-Matematik:
Örnek soru: "20'den başlayarak onar onar saydığımızda 4. sayı kaç olur?" gibi örneklerle bugün öğrendiğini pekiştirebilirsiniz.

    20           30              40                 50
1. sayı      2. sayı        3. sayı          4. sayı






22 Şubat 2016

-Bir fotokopi ve 10. Okuma Kitabı'nı verdim.

-Fotokopideki metinleri en az 5 kere okumalıdır. Metinle ilgili soruları Önce okumalı, sonra yanıtlamalı (Yardım almadan yapması gerekir!)

-Okuma kitabını da en az 5 kere okumalı...

- Matematik: "18'den 45'e kadar birer ritmik sayma yap" gibi,  ek  çalışmalar yaptırabilirsiniz.
                      "32'den 62'ye;  64'ten 87'ye "






20 Şubat 2016

-Üç fotokopi ve 9. okuma kitabını verdim.

-Fotokopilerde ödevlerin nasıl yapılacağına dair not var, nota göre ödevler yapılmalı.

-Okuma kitabını çok iyi okumalı, iyi okuyanlara ödül verilecek!

-Birer birer İleri Ritmik sayma: -46'dan, 53'ten, 28'den başlayarak 100'e kadar birer ritmik sayma

 -20' içinde birer birer geriye doğru ritmik sayma: 18'den, 19'dan, 15'ten, 12'den geriye ritmik sayma alıştırmalarını yapmalı (yazmadan).







19 Şubat 2016

- Bir fotokopi ve üç tane okuma kartı verdim.

-Fotokopi metinlerini en az beş kere okumalı, soruları da yardımsız yanıtlamalı.

-Okuma kartlarını çok iyi okumalı ve her okuduğu metinle ilgili birkaç soru sormalısınız: Böylece okuduğunu anlama alışkanlığının gelişmesine yardım etmiş olursunuz.

Not: Matematik defterleri etiketli, ataşlı, kaplı olmalı. Yarın bakacağım :)








18 Şubat 2016
-Bir fotokopi ve 8. okuma kitabını veredim.

Fotokopi okuma-anlama metinlerinden oluşuyor. Metinleri lütfen en az beş defa okumalarını sağlayın. Aksi takdirde öğrencim, sınıfta hecelemek durumunda kalınca, üzülüyor.


-Okuma kitabındaki eğlenceli metinleri en az 3 defa okumalı. Metinlerden istediği birini bakmadan yazmalı.

-Not: Bugün birçok öğrencim 100 çubuk getiremediği için matematik dersimizi verimli işleyemedik. Özellikle istenilen araç-gereç zamanında gelirse öğrencilerimiz çok daha başarılı olacaktır!




17 Şubat 2016

-İki fotokopi, iki okuma kartı verdim.

Okuma metinlerini çok iyi okumalı, soruları yardım almadan yanıtlamalı. Cevaplarda zorlanıyorsa metni bir daha okumalı.

-Okuma kartlarındaki metinleri çok çok okumalı, anladığını bir iki cümle ile size anlatabilmeli.

- Evde yüz tane çubuğu saymalı ve yarın okula getirmeli.
  Bugün okulda birer birer sayarak yüz çubuk elde etmeye çalıştık. Fakat bazı öğrencilerim zorlandı, evde mutlaka tekrar yapmalı ve yüz çubuk saymalı.




16 Şubat 2016
-Bir fotokopi verdim."Oyuncak" adlı metni önce çok iyi okumalı. Sonra da soruları okuyup yanıtlamalı. İyi okumazsa soruları yanıtlayamaz.

not: Kendi kendine, yardım almadan yapması gerekir!

Ritmik sayma fotokopisini, ezber yoluyla yapmalı. Yani 56'nın anlamı üzerinde durmayın.

-Onar onar 100'e kadar ileri-geri ritmik sayma yapmalı

-Üç tane okuma kartı verdim. Önce çok iyi okumalı, sonra da üç metni bakmadan defterine yazmalı.

Yarın Başkanlık Seçimi var. Konuşmaları yaptık ama görsel olarak, çocuklar istediği hazırlığı yapabilir!






13 Şubat 2016

- Sayın velilerim,
  Yarın saat onda okulumuzun 1/C sınıfında veli toplantısı yapılacaktır. Gelmeniz çok önemlidir!

15 Şubat 2016

-İki fotokopi ve  okuma kitabı-6'yı verdim.

Şiir okuma ve anlama çalışmasını ( Ağaç ve Kedim),  tek başına yapması gerekir. 
Önce çok iyi okumalı, sonra soruları yanıtlamalı. Kontrolü yapanız, eksiği veya yanlışı olduğunda tekrar okuması yoluyla hatasını düzeltmesini sağlamalısınız.

- onar onar  100'e kadar ileri ve geri olarak ritmik sayma yapmalı.







12 Şubat 2016

-3 fotokopi verdim.  

5. kitaptaki tüm metinleri tekrar tekrar okumalı.

- Demir fotokopisindeki metni çok ama çok iyi okumalı, yardım almadan soruları cevaplamalı. Lütfen, siz sadece kontrol edin!

-Hızlı okuma metinlerini serileşene kadar tekrar tekrar okumalı. Sonra onları bakmadan yazmalı..

-Kelime alıştırmalarını yaparken önce okumalı, sonra yazmalı ve  anlamlarını bilmediği kelimeleri yuvarlak içine almalı.



11 Şubat 2016

- 3 fotokopi verdim. Haftanın Günleri ile  Kaan metinlerini öğrencim birkaç defa okumalı, iyi okuduktan sonra kimseden yardım almadan soruları tek başına yanıtlamalı.

-Siz yalnızca kontrol etmelisiniz.

- Fino ile Fare tekerlemelerini yine çok iyi okumalı, sonra bakmadan deftere yazmalı.

Not: Çocuklar sadece iki metni yazmalı: Fino ve Fare :)





10 Şubat 2016

-İk fotokopi  verdim.  Önce iyi okuma sonra yazma çalışması yapmalı.

-Okuduğu her metinle ilgili mutlaka soru sormalısınız.

-Okuma kitabı-5'i verdim. Sayfa 5'e kadar olan metinleri çok iyi Okumalı.
(Okuma kitabındaki metinleri sınıfta birkaç kez okuduk!) 

-Okurken seri, vurguya ve noktalama işaretlerine dikkat etmeli.

Haftanın Deyimi:
Fikir yürütmek : Herhangi bir konuda kendi düşüncesini söylemek.

Not:  Belirlenen deyimleri evde de kullanmasını sağlamalıyız!





09 Şubat 2016

İkinci yarıyıl, öğrencilerime, velilerime ve ülkemize hayırlı olsun.

-İki fotokopi verdim:  "V" sesiyle ilgili kelime çalışmalarında önce sözcüğü çok iyi okumalı, sonra boş bırakılan yere yazmalı.

-İkinci fotokopide sözcükleri okuyarak ilgili resimle eşleştirmeli.

-Fotokopideki  metin ise önce çok iyi okunmalı, sonra bakmadan deftere yazılmalı. (Lütfen metni siz okuyun, kendisi yazsın. Dikte çalışması böyle yapılırsa anlamlı olur!)

-20'ye kadar ileri, 20'den geriye doğru birer ritmik sayma çalışması yapmalı.








İki fotokopi verdim:"Ğ" sesi ve tekrar çalışması.

Not: Yalnızca "Yağmur" metni yazılmalı..






21 Ocak 2016

-İki fotokopi verdim. 
-Görsellerdeki kelimeleri önce iyice okumalı. "H" sesini bazı çocuklar çıkarmakta zorlanıyor. Sesli  okumaları, sesi doğru telaffuz etmeleri bakımından çok önemli.

-Metinleri okurken vurguya ve noktalama işaretlerine dikkat etmeli.

-Metinleri yazarken harfler arasındaki bağlantının görünmesine dikkat etmeli. (Çocuklar neyden söz ettiğimi bilirler!)



20 Ocak 2016

-İki fotokopi verdim. Görseldeki nesnenin adını yazmalı, kontrol edin, çünkü bazen eksik harf olabiliyor. (Ç ve P sesi ileri ile ilgili tekrar)

-Okuma metinlerini önce çok iyi okumalı,  sonra sizin okuduğunuz metni,  yazmalı.






19 Ocak 2016

- İki fotokopi verdim.  Fotokopilerde, nasıl yapılacağı ile ilgili açıklamalar var, ona göre yapmalı.

- Okuma metinleri çok iyi okunmalı,  bakmadan deftere yazılmalı. Okumadan hiçbir cümleyi yazmamalı!

- "Pireyi deve yapmak"  deyimini evde, günlük konuşmalarında, kullanmasını sağlayınız.

- Değerlendirme defterini eve gönderdim, imzalayınız.












18 Ocak 2016

-Üç fotokopi ve iki okuma kartı verdim. 

-Fotokopiler üzerinde ödevin nasıl yapılacağı yazılıdır.

- Okuma kartlarındaki metinler yazılmalı.  Özellikle arkasındaki kelimeler çok iyi okunmalı.













15 Ocak 2016

-iki fotokopi verdim. 

- Cümle tamamlama çalışmasında önce kutudaki kelimeler okunmalı. Sonra uygun kelime seçilerek yazılmalı. Uygun sözcüğü seçebilmesi için öncelikle iyi okuması ve anlaması gerekir.

- Okuma metinleri her zaman belirtiğim gibi çok iyi okunmalı. Sonra da bütün metinler, bakmadan  deftere dikte (Siz söyleyip, o yazacak) ettirilmeli.

-"g" sesi ile oluşan hece ve kelimeler çok iyi okunmalı.







14 Ocak 2016

-İki fotokopi, iki okuma kartı verdim. 

-Fotokopilerden biri sadece okumaya yöneliktir. Öyle iyi okusun ki yarın arkadaşları onu dinlerken alkışlasın!

-Fotokopilerden biri de "g" sesi tekrar çalışmasıdır. Derste öğrendiğimizi tekrar etmeli.

-Okuma kartları, "ş ve z" seslerini tekrar etmesini sağlayacaktır. Arkasındaki metinlerden birini (istediği) defterine yazmalı.

Not: Çocuklar defterlerinin köşelerine mutlaka ataş takmalı!





13 Ocak 2016

-İki fotokopi ve bir okuma kartı verdim. Fotokopiler üzerindeki metinler önce çok çok iyi okunmalı, ardından fotokopi üzerine, metnin alt bölümüne yazılmalı.

- Okuma kartındaki kelimeler ve metin çok ama çok iyi okunmalı.

Not: Hiçbir metin deftere yazılmayacak!

- 10'ar 10'ar 100'e kadar ileri ve geri sayma üzerinde durulmalı.






12 Ocak 2016

- Bir fotokopi ve "ç" dergisini verdim. Çocuklar, fotokopideki metinlerden birini (Çocuklar biliyor.) deftere yazmalı, tabi sizin yazdırmanız gerekir.

- "Ç" dergisini zaten kendisi yapabiliyor. Siz sadece gözlem yapmalısınız ve zorlandığı bir alıştırmada yönlendirerek yardım etmelisiniz.

-Yarın mutlaka, Matematik kareli defterini getirmeli! 






11 Ocak 2016

- 3 fotokopi ve "z" sesi dergisi verdim.  Tüm okuma metinlerini çok ama çok iyi okumalı.  Su gibi okuduktan sonra metinle ilgili mutlaka soru sorunuz, bilemezse yeniden okumasını sağlayınız. Aksi takdirde anlamadan okuma alışkanlığı edinebilir!

- Hızlı okuma etkinliğinde de, iyi bir okumadan sonra, metni anlaması için mutlaka şu soruları sorun:

Üzüm Metni: "Kazım kaç kilo üzüm ve kaç kilo kiraz alacakmış?"

Kazak Metni: "Annesi ona nasıl bir kazak örmüş?"

Yazdı Metni: "Teyzesi kaç satır yazı yazmış?"

Kaza Metni: "Kaza nerde oldu?"

- Cümle Tamamlama Etkinliği: Önce kelimeleri ve  eksik bırakılan cümleyi iyice okumalı, sonra  hangi kelime ile tamamlayabileceğini yine kendisi bulmalı (Siz söylemeyin!)

-"Z" dergisini yaparken kuralımız önce okumalı, sonra yazmalı. Arkadaki metni de iyice okumalı! (Tüm metinleri sınıfta okutuyorum, kimin çalışıp çalışmadığı belli oluyor, ona göre :)

İyi tatiller...







08 Ocak 2015
- İki fotokopi ve iki okuma kartı verdim: "Karışık kelimelerden kurallı cümle oluştururken, önce kelimeleri çok iyi okumalı, anlamalı. Sonra kurallı ve anlamlı cümleyi  defterine yazmalı, kelime sırasını belirlemeli ve rakamla üzerine yazmalı

-Hızlı okuma etkinliğinde çocuklar birden fazla okuma çalışması yapmalı. Metni yan tarafa bakmadan yazmalı.

- Okuma kartındaki " b ve ü" sesleri ile ilgili metinler  çok iyi okunmalı. (Yazılmayacak)





07 Ocak 2015

-İki fotokopi verdim. Biri daha önce verilen seslerle ilgili metin çalışmasıdır. Metni önce çok iyi  çok iyi okumalı,  sonradan bakmadan yazmalıÇocuklar iyi okuduğu metinleri daha iyi yazar. 

Not: Bakarak yazmanın hiçbir değeri yoktur. Bakarak yazacağına, hiç yazmaması çok daha iyidir.

- Bugün hep dergi üzerinde çalıştık. Birçok heceyi ordan pekiştirdik. "ş" sesi ile ilgili etkinlik fotokopisinde takıldığı olursa dergiden yararlanabilirsiniz.

-4. Okuma Kitabında "ş" sesi ile ilgili ilk metni iyi okumalı.






06 Ocak 2015

- 3 fotokopi verdim. İki tanesi "ü" sesi ile ilgili genel tekrar niteliğindedir.
Diğer karışık kelimeler fotokopisi ise çok önemli: Önce kelimeleri çok iyi okumalı. Sonra bu kelimelerle anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturmalı, alt tarafa yazmalı. (Tek başına kurallı cümleyi oluşturması çok önemli!)

-Okuma: Daha önce dağıttığım okuma kitabından "ü" sesi ile ilgili metinleri çok iyi okumalı. Yarın sınıfta okutacağım!

Not: Matematik 7. dergiyi çocukların çantasından çıkarmayınız. Fırsat buldukça işliyoruz.





05 Ocak 2016

- İki fotokopi verdim.  Hızlı okuma metinleri çok iyi okunmalı, Okunduktan sonra sizin söylediğiniz cümleleri bakmadan yan tarafa yazmalı. 

- Karışık heceleri önce çok iyi okumalı, sonra sözcüğü oluşturmalı.

Not: Çocuklar bu üç günlük tatilde yeterince okuma yapmamış gibi görünüyorlar. Bu kritik aşamada hepimiz daha dikkatli ve özenli olmalıyız.

Özellikle tatillerde çalışma programı hazırlayıp uygulamamız şart. 

Şimdi oluşturduğumuz alışkanlık hayat boyu sürebilir!







04 Ocak 2016

- Okuma- anlama ödevi: "Mutlu aile" metni çok ama çok iyi okumalı, Seri okumayı başardığında, alttaki soruları yine tek başına okumalı ve yanıtlamalı, yanıtlarını da yazmalı. (Hiç yardım etmemelisiniz.)

-Aynı fotokopinin arkasında karışık olarak verilen kelimeleri kullanarak anlamlı ve kurallı cümleler oluşturmalı: Önce kelimeleri çok iyi okumalı, anlamalı.

-Okuma hızını artıran metinleri  sesli okuma yaparak yine çok iyi okumalı.

-"Baba" tekerlemesini yine önce çok çok iyi okumalı, ardından sizin söylediğiniz metni yan tarafa yazmalı.

-"Balık, Bebek, Ali Bey, Bayram, Bisiklet, Soba" metinleri çok ama çok iyi okumalı, sonra farklı zamanlarda bu metinleri siz söylemeli, kendisi yazmalıdır. (Fakat kendi haline bırakırsanız, bakarak yazar ve kendini geliştiremez!)

- "b" dergisini bitirmeli.




31 Aralık 2015

- İki fotokopi verdim ama ikisinde de (yanlış çektiğim için)  aynı etkinlikler var.  

- Üç tane okuma kartı verdim. Öncelikle "Ö" sesinin okuma kartını bugün çok iyi okumalı, okuma metnini defterine bakmadan yazmalı.

- Diğer "s" ve "m" sesleriyle ilgili okuma kartlarını ( 1 Aralık Cuma günü) tatilde hatırlatma amacıyla çok çok okumalı, metinlerini bakmadan yazmalı.



30 Aralık 2015

- 3 fotokopi verdim. Her birinin üstünde nasıl yapılacağı yazılıdır. 

- Okuma:  "Ali Dayı" metnini seri okuyana kadar tekrar tekrar okumalı,  iyi okuma ancak bu şekilde oluşur.

- Oluşturulan kelimeleri önce okumalı,  sonra yazmalı.

- Sözcükleri kullanarak  6 tane anlamlı cümleyi  yardımsız, öğrencim  kurmalı,  biraz zaman tanıyınca çok güzel cümleler kurduğunu göreceksiniz.

-"Ömer" veya "Öner ile Önder" metinlerinden istediğini defterine bakmadan yazmalı.


29 Aralık 2015

- İki fotokopi verdim. İkisinin de okuma bölümleri çok ama çok iyi okunmalı.  Sonra sizin söylediğiniz cümleleri defterine yazmalı.

-Metinler yazdırılırken, cümleyi bütün şeklinde söyleyiniz. Kendisi,  heceleyerek yazmaya çalışmalı.
(  Siz, heceleyerek söylemeyiniz!)

- Size bir kitapçık gönderdim. Bir anket çalışmasıdır. Lütfen bugün doldurarak öğrencimin dosyasına koyunuz! Yarın toplayıp idareye teslim etmem gerekiyor.

- "d" sesi ile küçük bir değerlendirme yaptım. Çocukların defterlerini kontrol ediniz.






28 Aralık 2015

- Öncelikle yarın veli toplantısına gelmenizi rica ederim.

- 4 fotokopi ve "d" sesi dergisini verdim. Fotokopilerde daha çok tekrar çalışmaları var.

-"s" sesi ile ilgili tekrar çalışmasında metni  çok ama çok iyi okumalı. ( Bir kere okumak yetmiyor!)

-"d" dergisini özenle yapmalı. Dergideki etkinliklerde mutlaka yanında olmalısınız. Her birleştirdiği sözcüğü veya cümleyi mutlaka okumalı ve yazmalı.

-Derginin arkasındaki testi yapması için 15 dakika süre tanıyın ve tek başına yapsın.

- Dergideki metni çok iyi okuduktan sonra bakmadan deftere yazmalı. (İyi bir okuma yaparsa, cümleleri daha kolay yazar!)









25 Aralık 2015

- 4 fotokopi verdim.  Kelimeler ve "d" sesi fotokopileri bu akşam; "Sayı Eşleştirme" ve "Hızlı Okuma Çalışması" yarın sabah yapılabilir.

- Birer  birer, onar onar, beşer beşer 100'e kadar sayma yapılmalı.

Not: Bu cumartesi saat 10:00'da veli toplantısını unutmayınız!




24 Aralık 2015

- "S" dergisinin tamamını verdim.  Bu ödevi yaparken sürekli onu izlemeliyiz.  Çünkü "s" harfini hala yanlış yazan veya tam oturtamayanımız var.

- Derginin sonuna doğru "Sen" metni var. Bu metni önce çok çok iyi okumalı, sonra da defterine bakmadan yazmalı.

Not: Pazartesi bir değerlendirme yaptık. Değerlendirme defterini kontrol edip imzalayınız.




23 Aralık 2015
-3 fotokopi 1 tane okuma kartı verdim. 

-"s" sesini yazarken çok zorlandık. Bundan dolayı öğrencimin başında durarak yapmasını sağlamalısınız. Büyük "S" harfini de aynı şekilde çalışmalı. Başından ayrılırsanız harfleri yanlış yazabilir.

-Okuma kartındaki metni deftere yazmalı. Okumasının serileşmesi için kelime ve metni lütfen 4 veya 5 kere okumasını sağlayınız.

-Karışık verilen kelimeleri kullanarak cümle oluşturma etkinliği yaptırırken;
1. Önce kelimeleri teker teker okumalı,
2. Kelimeleri anlamlandırmalı,
3. Hareket, iş bildiren kelimelerin sona gelmesi gerektiğini hissettirerek  cümleyi oluşturmalı,
4. Oluşturduğu cümleyi yazmalı.



22 Aralık 2015

- 2 fotokopi verdim.  Metinleri önce çok ama çok iyi okumalı. Sonra istediği iki metni bakmadan defterine yazmalı.

- Okuduğu metinlerle ilgili soru sormayı unutmayın!

- Sözcük oluşturma ve boyama  etkinliğinde her sözcüğü mutlaka okumalı





21 Aralık 2015

- 3 fotokopi ile bir okuma kartı verdim. 

-Okuma kartını bugün  yapmalı. Karttaki okuma metnini yarın sabah bakmadan defterine yazmalı.

- "Okuyorum, Anlıyorum" sayfası çok önemli. Okuduğunu anlaması için metinleri çok çok iyi okumalı. Okuduktan sonra metinle ilgili ona soru sormalısınız. Anlamamışsa metni bir kez daha okumalı.

-"Okuyalım Yazalım: -luk, lık ve lik" sayfasını  pazar sabah yapmalı. Çünkü sözcükleri ve sesleri hatırlamak,  sonraki ödevi için kolaylık sağlamış olur.

- Pazar günü uzun bir moladan sonra "OKuyalım Yazalım: Ayten, İyi Yıka, Itır, Kiralık Konut" sayfasını önce çok çok iyi, yani en az 3 kere okumalı, sonra metnin üzerini kapatarak, yazmalı.

Not: Bugün yaptığımız okuma çalışmasında bazı çocukların evde iyi okuma yapamadıklarını fark ettik.  En az 3 kere okuma tekrarı yapamayan çocuk:
1-  Okuduğunu anlamaz ve bu şekilde, anlamadan okuma alışkanlığı edinir.
2- Kendine güvenmez.
3- Okuma süresi çok uzun zaman alır ve diğer arkadaşları çook sıkılır. Sıkıldıkları için de kurallara uymakta zorlanırlar.








18 Aralık 2015

-2 fotokopi verdim. İkisi de "ı" sesiyle ilgilidir.  Metinleri en az dört kez okumalıdır.  İlk iki metni de önce çok iyi okumalı sonra bakmadan defterine yazmalıdır.

- "I" dergisinde eksik kalan çalışmaları yapmalıdır.  (Dergideki metin yazılmayacak!)

Not:  Tüm ödevleri bir oturuşta yapmamasına dikkat etmelisiniz. Örneğin akşam bir fotokopi, sabah bir fotokopi yaparsa öğrendikleri daha iyi aklında kalır!




17 Aralık 2015
- 3 fotokopi verdim. "K" sesi ile ilgili metinleri çok çok iyi okumalı, diğer 2 fotokopi de, bugün oluşturduğumuz sözcüklerle ilgili alıştırmalar yer almaktadır.

"arı, atkı, altı, anı, akıllı, Namık" sözcüklerini karalama defterine, ezberleyene kadar, yazmalılar.

Not: Yarın, her öğrencinin fotoğrafı çekilecek. Bunun için çocukların, formalı olarak, temiz ve ütülü kıyafetle gelmesine dikkat edilmesi gerekir.


16 Aralık 2015
-Bir fotokopi ve okuma kartı verdim. Okuma kartındaki metin ve kelimeler sadece okunacak, deftere yazılmayacak!

- Yapabilen "k" dergisini bitirebilir.
Eminim yapabilirsiniz :)


15 Aralık 2015

-2 fotokopi verdim. "ler, lar" fotokopisinde amaç "-lar ve -ler" eklerinin nesneleri çoğul yaptığını hissettirmek.
- Diğer fotokopide, "ku, ki, ko" heceleriyle kelime oluşturuluyor. İyice okumalı ve tekrar etmeli.
 "i-ki'den ki; o-ku'dan ku; ko-mik'ten ko hecelerini hatırlatabilirsiniz.

Evde bir karalama defteri tutabilir, farklı kelimeler de siz yazdırabilirsiniz. Kelime dağarcığı gelişmiş olur.

-  Verdiğim 3. kitapta "Kartal" ve "Tik Tak" sayfalarını mutlaka okumalı.






14 Aralık 2015
- 4 fotokopi ve bir okuma kartı verdim. Fotokopilerden 2 tanesi cuma günü derste işlediğimiz "k" sesiyle ilgilidir. Bir tanesinde  de "u" sesi çalışmaları vardır.

-Okuma kartını da her gün,  sabah-öğle-akşam okumalı. 

Not:  Geçen hafta perşembe günü dağıttığım 3. kitabı da ara ara okumayı unutmamalı









11 Aralık 2015

- 2 fotokopi ve "u" dergisini verdim. Fotokopilerin üzerinde  etkinliklerin nasıl yapılacağı belirtiliyor. "U" dergisinde ise sınıfta yetiştiremediğimiz sayfalar yapılmalı.

- Bir de Topses'in 3. okuma kitabını verdim. İlk iki sayfası daha önce öğrendiği seslerle ilgilidir. Bu sayfalardaki metinleri hafta sonları ara ara okumalı.

Not: r sesi: Helikopter sesi
        n: Araba sesi
        m: El hareketi ile "çok lezzetli" anlamına gelen hareket ve ses..
        o: "Ooooo kimleri görüyorum!" hareketi...
       u: Kurt uluması, uuuuu







10 Aralık 2015
- 2 fotokopi verdim. Fotokopilerdeki etkinlikleri yaparken çocukların kalemi tutma şeklini kontrol etmeli, üç parmağı ile, ya da uca çok yakın tuttuğunda uyarmalı.

- Metinleri önce çok ama çok iyi okumalı,  sonra bakmadan  yazmalı.

-Çocukların dosyalarında siz veliler için bir toplantı davetiyesi var. Davetiyeyi okumalı, gelmek isteyenler isim yazdırmalı.

- Dosyalarına "değerlendirme efterini" koydum.  Geçen hafta cuma günü bir değerlendirme yapmıştık. O sayfayı imzalamalısınız. Yarın toplamalıyım.





09 Aralık 2015
-2 fotokopi verdim.  Fotokopilerdeki etkinlikler hariç "u-mu"dan "mu";  "o-tu"dan "tu"; "nu-ru" dan ru;  "u-lu"dan "lu" heceleriyle farklı kelimeler oluşturup, okuttabilir, yazdırabilirsiniz.





08 Aralık 2015
- 1 fotokopi ve okuma kartı verdim. Fotokopi üzerindeki metinler deftere bakmadan yazmalılar
- Okuma kartı üzerindeki metin deftere yazılmayacak.

NOT-1:  "m" dergisinin bir kısmını yapmıştık. Geri kalan kısmı da bugün yapacaktık. Fakat bazı velilerim dergiyi çocukların çantasından almışlar. Bu yüzden dergi üzerindeki çalışmaları sınıfça yapamadık.  Sesle ilgili çalışmalar devam ettiği sürece dergi çantasında durmalı!

NOT-2: Bazı öğrencilerimin kalem tutuşları hala problemli. Evdeki çalışmalarında gözlemlemeli ve yanlış tutuşlarda hemen müdahale etmeliyiz.


07 Aralık 2015
- 3 fotokopi verdim.  Çok çok iyi okumalı. Biraz moladan sonra metinleri siz okuyun kendisi deftere yazsın.
-Vakit kalırsa, bildiği kelimelere "me ve ma" hecelerini ekleyerek sözcük oluşturabilir.
 (Sınıfta dergi üzerinde benzer bir etkinliği yaptık.) Örneğin: elle -me,  it-me,  al-ma,  ittir-me,  atlat-ma...


04 Aralık 2015
- 2 fotokopi verdim.  Fotokopideki etkinlikleri yaparken çocukların yazılarını kontrol etmelisiniz. Özellikle 1. kata (Kendileri biliyorlar!) küçük harfleri yazmalı, çatı katına çıkmamalı ya da bodrum kata inmemeli. Harfler arasındaki bağlantıları gereğinden uzun yapmamalı!

- Her okuduğu cümleyi bakmadan yazabilmeli.

- Bugün "m" sesinin söyleyişini "n" sesiyle karıştıran oldu. Tekrar yaparken, "m" sesinde dudaklarımızı kapatmak zorunda olduğumuzu veya "Mmmm, yemek nefis olmuş!" gibi minik hatırlatmalar yapabilirsiniz.

"mi" hecesini "mi-ni" ya da "Mi-lan"dan, "mo" hecesini de "mo-r" sözcüğünden hatırlatabilirsiniz.






03 Aralık 2015
-2 fotokopi verdim. "M" sesi ile ilgili "em, me ve ma" heceleriyle oluşabilen kelimelerle ilgili etkinlikleri önce okumalı sonra bakmadan yazmalı.
-Daha önce dağıttığım, adını hatırlamıyorum, "Okuma-Yazma" kitabından bu hecelerle ilgili etkinlikleri de yaparsanız çok iyi olur.





02 Aralık 2015
- 1 fotokopi ve 1 tane okuma kartı verdim. Fotokopideki metnin çok ama çok iyi okunması gerekir.
Sonra Okuduğunuz metni öğrencim yazmalı.
-Okuma kartındakiler sadece çok iyi okunmalı, kesinlikle yazılmayacaktır.



01 Aralık 2015
- 1 fotokopi ve "r" dergisini verdim.  Genel tekrar yapması amacıyla verdiğim derginin tüm etkinliklerini yapmalı.
-Fotokopideki metinleri çok ama çok iyi okumalı, bakmadan söylenen cümleleri yazmalı.

Not 1. "r" sesiyle ilgili görsel bir çalışma verdim. Ordaki sözcükleri boyadık, fakat zaman yetersizliğinden ancak  birkaç kişiye okutabildim. Evde boyadığı resmin altındaki sözcüğü okutarak, ürün dosyasına koyabilirsiniz...

Not 2: Çocukların okula devamı özellikle 1. sınıflar için çok önemlidir. Bundan dolayı çocukların hasta olmaması için doğru beslenme, uygun giyinme ve zamanında uyku gibi kurallara dikkat edilmesi şarttır. 



27 Kasım 2015

- 1 fotokopi ve bir tane okuma-yazma kartı verdim: Metinleri çok çok iyi okumalı.
Okuma kartındaki metni defterine yazmalı, cümleleri yazarken de kesinlikle bakmamalı.

Not: Heceleri unutursa, daha önce öğrendiği sözcüklerden hatırlatabilirsiniz.
Örneğin: "to" hecesi; "o-to" sözcüğünden; "lo" hecesi "a-lo" ya da "o-lo" sözcüğünden;
"no" hecesi "o-no" sözcüğünden...







24 Kasım 2015
- 1 tane fotokopi verdim: Metinleri, akıcı bir şekilde okuyana kadar tekrar tekrar okumalı.
Yazı bölümünü de önce çok iyi okumalı, sonra sizin okudunuz metni deftere yazmalı.
- Cuma günü yaptığımız "Değerlendirme Defteri"ni dosyasının içinde eve gönderdim. Tarih atıp imzalanmalı.








23 Kasım 2015
İki fotokopi ve önemli bazı kelimeleri daha iyi aklında tutabilmesi için boyama çalışması verdim: Her gün bir fotokopi üzerinde çalışmalı. Özellikle nine, anne, taneli, naneli, Tan, Nalan, Nail vb sözcükleri çok iyi yazmalı ve okumalı.
 Hafta sonu "N" dergisinin tamamını bitirmeli.









19 Kasım 2015
Bir fotokopi ve okuma kartı verdim. Fotokopinin yazı bölümünde öncelikle hece, ardından sözcüğe varılarak okunmalı.
 Okuma kartının metin bölümünü deftere yazdırmalısınız. (Dikkat sizin okuduğunuz cümleyi yazmalı, metne bakmamalı!)






17 Kasım 2015
İki fotokopi verdim. Akşamları okuma bölümlerini yapmalı ve pek çok defa okumalı; sabah da sizin okuduğunuz metni bakmadan yazmalı!
Bugün a ve n seslerinden "an"; an ve la hecelerinden "anla"; an ve lat hecelerinden "anlat" sözcüklerini oluşturduk.
İ ve n seslerinden "in"; in ve le hecelerinden "inle"; in ve let hecelerinden "inlet" sözcüğü oluşturduk. Sözcüklerin anlamı üzerinde durarak cümleler kurduk.


16 Kasım 2015
-Bir fotokopi verdim. Ön yüzü: Kelimeleri oluşturma ve okuma, tekrar çalışmasıdır
Arka yüzü: Öncelikle metinler, en az 10 kere okunmalı. Sonra metnin cümlelerini siz söyleyecek, öğrencim bakmadan okul defterine yazacak. Yazdırırken heceleri vurgulayarak (a-ta'dan "ta" gibi) yardımcı olabilirsiniz.



15 Kasım 2015
- İki fotokopi verdim. Okuma bölümü, sabah, öğle, akşam 2'şer defa olmalı.
Yazma bölümü kesinlikle bakmadan sizin okuduğunuz cümleyi yazmalı.

- Kitap verdim: Geldiğimiz "i"sesine kadar kitaptaki etkinlikleri okuyup yazdırarak tekrar etmelisiniz.

( Kitap sizde kalacak, geçtiğimiz her sesle ilgili tekrar çalışmalarını ordan yapmalısınız. Ben kontrol etmeyeceğim!)

DİKKAT:  Pazartesi aşı uygulaması yapılacaktır. 
Bilgilendirme kartını ödevle birlikte size gönderdim. Onları imzalayıp geri getirmelisiniz. 
Ayrıca, aşı kartını beraber getirmelisiniz. Çünkü aşı kartlarına bakılarak aşı yapılacaktır.



13 Kasım 2015
-İki fotokopi verdim. ikisini de çok güzel okumalı. Yazma bölümünde,  sizin okuduğunuz cümleyi bakmadan yazmalı. Bakarak yazarsa iç anlamı olmaz!
- Etli, laleli, telli, teli, atletli, aletli, eli gibi sözcükleri bakmadan yazabilmesi için tekrar etmesi gerekir.
NOT: "li" ekini  Ali sözcüğünden kestik. 

12 Kasım 2015
-Bir tane fotokopi verdim: Okuma bölümü, seri okuyana kadar tekrar edilmeli.
Yazma bölümünde; sizin okuduğunuz cümleyi, kendisi yazmalı. (yazdırırken "la" ala'dan; "le" ele'den; "ta" ata'dan; "te" ete'den hatırlatılmalı.
- "t" dergisini ise tekrar amaçlı verdim.
- Bugün "i" sesini verdim.  Evde tutacağınız bir deftere aşağıdaki kelimelerle ilgili tekrar yaptırmalı:
İ ve L' den: "il" yaptık.
 İ ve Le'den "İle" yaptık.
İ ve T'den "it" yaptık.
İt ve i'den "iti" yaptık. ve en önemlisi: "al" ve "i"den "ali" yaptık. Ali

11 Kasım 2015
-iki fotokopiden biri çok güzel okunmalı, yarın ilk ders kontrol edeceğim. İkinci fotokopi;  üstteki cümleyi iyi okuduktan sonra aşağı bölüme yazmalı, yazdığını da iyi okumalı.
-"elat" 1. dergiyi çocuklara dağıttım.  Bu hafta her gün okutmalıyız.


10 Kasım 2015
-Bir fotokopi verdim: İyi okuma yapması (İlk derste okuma kontrol yapıyorum.), sonra okuduğunu yazması gerekir.
-3 rakamını ve sözlü olarak anlamını verdim. Sizde "3'ün, 2'den;  3'ün 1'den kaç fazlası var?" gibi etkinlikler yaptırabilirsiniz. Resim defterine istediği üçer nesneyi çizebilir...


9 Kasım 2015
-2 fotokkopi verdim. Okuma metinlerini çok çok okumalı. Metinleri yazarken de her yazdığı cümleyi sesli okuması çok önemlidir.
-"at,  ata, ta, talat(küçük harfle yazmalı), et, ete, te, " hece ve sözcüklerinden her birini bir satır yazmalı, yazdığını okumalı.

6 Kasım 2015
- 1 fotokopi verdim. ön yüzünde okuma metinleri var, çok iyi okumalı.
-Arka yüzünde okudu cümleyi altına dikkatlice yazmalı.
- "t" dergisinde 6. ve 7. sayfaları yapmalı.
- Ayın 3'ünde bir değerlendirme yaptım.  Öğrencimin durumuna bakıp imzalamalısınız. Defterleri tekrar dosyaya koyarak geri göndermelisiniz. Yarın toplayacağım.



5 Kasım 2015
Bir tane fotokopi verdim. Metni çok iyi okumalı, yarın ilk saatte sırayla okutacağım.
"a" dergisi  mutlaka bitmeli.







3 Kasım 2015

 İki fotokopi verdim.  Okuma ödevinde, "lale" kelimesini okuturken, " 'la' hecesini nerden kestin?"diye önce sormalısınız. 
Sonra; 
 "'ala'dan kestiniz,  'a -- la"diyerek hatırlatmalısınız.
"ele"den de "e--le" dedikten sonra "le" hecesini uzatmadan birden söylemelisiniz.  Bu şekildeki hatırlatmanız, hızlı okumasını sağlayacaktır.

Yazı ödevinde kurallara uygun yazması ve yazdığını okuması çok önemlidir.



29 Ekim 2015
-4 fotokopi verdim. 2 ve 3 rakamlarının olduğu fotokopilerde, rakamların önce üzerinden geçmeli, sonra boş olan yere bir parmak arayla yazmalı.
-"a, A, t" fotokopilerinde sadece üzerinden geçmeli. Sesini kesinlikle vermeyelim. A harfinin hazırlık yazılışı için Top Ses'in cd'sinden mutlaka yararlanmalısınız.
-"El Ele" tekrar çalışmasını lütfen her sabah okutalım, yazalım.
-Bu hafta verdiğim "al, ala, la, lale ve ela" sözcükleriyle ilgili tekrar çalışmasını yine her gün zaman ayırarak mutlaka okumalı ve yazmalı.



28 Ekim 2015
-2 fotokopi verdim: 2 rakamı ve  bol okuma gerektiren diğer fotokopi. Çok okumalı ve ezber olarak söylediğiniz kelimeleri yazmalı.



27 Ekim 2915
-1 fotokopi ve "a" dergisinde 7. sayfaya kadar yapılmalı.
- Değerlendirme defteri imzalanmalı ve öğretmene teslim edilmeli.
-50' ye kadar birer birer sayma çalışması yapılmalı.


26 Ekim 2015
-İki fotokopi verdim. Biri "a" sesine hazırlık olan nokta birleştirme, diğeri de metin çalışmasıdır.
- Oluşturulan sözcükler  sabah, öğle ve akşam olmak üzere 5'er defa okutulmalı.
-"L" dergisinin tamamı bitirilmelidir.
-50'ye kadar birer birer sayma yapmalı.
-Örüntülerle ilgili çantasındaki değerlendirme çalışmasını ürün dosyasına koyunuz. (Yıldızlı!)



23 Ekim 2015
-İki fotokopi verdim.  Yazılan her sözcük okunmalı, belirtilen yere yazılmalı!! (Ele sözcüğü kesilerek; e ve le heceleri oluşturuldu.)
-Daha önce öğrendikleri el ve le heceleri birleştirilerek elle sözcüğü oluşturuldu. ( Cümle içinde kurduk: defteri elle, kalemi elle...)
Not: İyi bir okuma ve yazma çok önemli, le hecesi ele'den hatırlatılacak. Tek tek harflerden söylenmemeli!


22 Ekim 2015
İki fotokopi var:
-İlki sınıfta başlayıp yetiştiremediğimiz. O fotokopideki noktalar birleştirilecek.
-İkinci fotokopiki işlemler de tamamlanacak.
Deftere yapıştırdığımız metin 10 kere okunacak.

21 Ekim 2015
-Bir fotokopi verdim. Noktaları birleştirmeli ve her defasında okumalı.
-"e, l, el, ele, El ele." söz ve seslerin her birini defterine birer satır olarak yazmalı ve okumalı.
-50'ye kadar ileri saymalı.
Not: Öğrenilen söz ve sesleri ezbere doğru yazması çok önemlidir.

20 Ekim 2015
-İki fotokopi verdim. Noktaları birleştirirken kontrol ediniz ve okutunuz. Özellikle yazılışları bakımından "L" sesinde zorlanıyoruz.  L sesi eğik inmeli.
-E, L ve El seslerini ayrı ayrı okumalı: Bebeği uyuturken "e"
-Ormanda maymunun çıkardığı ses "L" ve ikisinin birleşimi "el" sözcüğünü okutunuz.
- Deftere bir sıra el sözcüğünü yazmalı..



19 Ekim 2015
-Kaynak fasikülde 7. sayfaya kadar (7. sayfa dahil) yapmalı.
-Bir fotokopi verdim. Bu sayfada "L" sesi ile "e" sesini karıştırabiliyorlar. Bunun  için "L" sesinin yazımına dikkat etmeli.
- Deftere yazdığımız "e" metni var, arada bir okumalı. (İki satır)
-"L" sesini unutmamak için arada bir okumalı.



16 Ekim 2015
- 3 tane fotokopi verdim. Biri boyama: İçinde "e" sesi geçen kelimenin resmi boyanacak.
- Ders programına göre, çantasını hazırlamalı,
- Ritmik sayma önemli; birer birer 20'ye kadar ileri ve geri sayma yapmaya çalışmalı.


15 Ekim 2015 Ödevi
-Bugün "büyük e" sesini verdim. Fotokopi üzerinde "büyük e" çalışacaklar.  Anne ve yavru e sesini yazarken okutarak, aradaki farkı sorunuz.
-10'a kadar ileri ve geri sayma yaptırınız.
- Kareli matematik defterlerini mutlaka getirmeliler.
-Yapıştırıcı ve makas koymayı unutmayınız.

12 Ekim 2015 Ödevi

1. DERS:
Aşağıda verilen kelimeler arasında nasıl bir fark var? Öğrencime buldurmaya çalışınız. (Okumayı geliştirir.)

Benzer kelimeler

Saç – taç

Dil – Fil

Pil – zil

Kabak – tabak
Davul – bavul

Etek – yelek
Domates – patates

2. DERS: (Benzer çalışmayı sınıfta yapmıştık. Unutmamaları için.)
E sesi  okutulur. Hangi kelimelerde “e” sesi vardır?
A) Başta var: Elma, erik, el, et gibi
B) Ortada var: Mert, sevgi, Selin, sert vb.
C) Sonda var: Hande, dede, nine,

3. DERS:
20’ye kadar ileri ve özellikle geriye doğru birer birer saydırınız.

4. DERS:
Aşağıda verilen tekerleyi ezberletiniz. (Tekerlemeler, ses farklılıklarını kavramaya yöneliktir.)

“ARI
Dağdan gelir hop hop,
Ayağında altın top.
Vızır vızır vızıldar,
Petek petek bal yapar.
Arıcık toplar getirir,
Kendi yemez yedirir”



5.DERS: 
Bitiremediğimiz çizgi çalışmalarımızı tamamlayabilirler.

6.DERS: 
“E” sesi bir sıra daha yazdırılabilir, ara ara okutulur, ninnisi söyletilir. (Örnekteki gibi yazılır!)


12.10.2015
1. Bugün "e" sesiyle ilgili hikayeyi ninniyle bitirdik. "e" sesini ninniden hatırlayacak. Ardından "e" sesinin geçtiği kelimeleri tespit ettik: 
Örneğin "keeeedi" sözcüğünde "e" sesi var mı? Başta mı, ortada mı, sonda mı? Birçok örnekler verdik. Bu örnekleri devam ettirebilirsiniz.
2. "E" sesi ile ilgili fasikülü verdim. Zamanlara bölerek(sabah, öğleden sonra ve akşam saatlerinde) yapmalı, arada bir "e" sesi okutulmalı.
3. Gönderdiğiniz kedi, fare vs. fotoğrafları pazartesi yine gönderiniz. (Bugün yapıştırma etkinliğini yetiştiremedik.)
4. Pazar günü deftere "e" sesini bir satır yazmalı. (Daha fazla değil!)
5. İyi tatiller...

09.10.2015
 1-"Yazmaya Hazırlanıyorum" kitabının, 22. sayfasına kadar çizgi çalışması yapılmalı (Çalışırken ok işaretlerinin yönüne göre çiziniz.)
 2- Yarın "e" sesini  vereceğim. Her öğrenci küçük bir oyuncak bebek getirmeli.
 3- Deftere yapıştırabileceğimiz büyüklükte elma, fare, kedi, çilek resimleri, makas, yapıştırıcı ve bir renk oyun hamuru getirmelidir.



08.10.2015
"Yazmaya Hazırlanıyorum." alıştırma kitabında, 8. sayfaya kadar çizgi çalışması yapılmalı. Vakti kalırsa verdiğim fotokopiyi de tamamlayabilir.  Zorunlu değil ama yaparsa iyi olur :)
Size bir bilmece sormalı ve bir şarkı söylemeli.
Bilmece: Gece içindeyiz, Gündüz dışında, Pencereli kapılı, Şirin bir yuva.) (Yanıt: Ev)
Şarkı:
Ödevini yaparsan mutlu olursun,
Bugün çalışırsan mutlu olursun,
Büyüklerine saygın varsa mutlu olmalısın,
Küçüklerine sevgin varsa mutlu olmalısın.


07.10.2015
Yine iki fotokopi verdim: "Farklı olanı bul" ve "Dalga"
Dalga fotokopisi önemli, dikkatli yapmalı.
Değerlendirme defterini ve el işi kağıtlarını alacak zaman bulamadım, çantasında dursun.
Ders programına göre araç gereçlerini hazırlamalı.

06.10.2015
-İki fotokopi verdim. Biri matematikten örüntüler etkinliği, diğeri ise çizgi çalışmasıdır.
-Bugün deftere geçtik. Çalışmalarına bakınız.
-Bundan sonra çocukların çantasını ders programına göre hazırlayabilirsiniz: (Türkçe Okuma-Yazma Kitabı-1, Matematik-1 ve Hayat Bilgisi-1)
-Yarın, okuma yazma defteri mutlaka olsun. Kuru boyayı sürekli kullanacağız.


04.10.2015
İki fotokopi dağıtmıştım. Birini cumartesi, diğerini pazar günü yapmalı.
Örüntü oluşturmak için pazartesi oyun hamurlarını getirmeli.
Kuru boyaları ve Hayat Bilgisi kitabı-1'i getirmeli.
Kılavuz çizgili defteri her zaman çantasında olmalı!

02.10.2015
1.Fotokopi: Noktalar birleştirilecek ve eksik bırakılan şekiller örnekteki gibi tamamlanacak.
2. Makas, el işi kağıdı ve kuru boya getirilecek.
3. Kılavuz çizgili defter getirilecek.


01 Ekim 2015
1-"Farkı bul" fotokopisinin arka sayfasındaki noktalar birleştirilecek.
2-"Okumayı Yazmayı Öğreniyorum" ve "Hayat Bilgisi" kitapları getirilecek.
3-Pastel boyaları, oyun hamuru ve zarf dosya hep çantalarında kalacak.


30 Eylül 2015

1. Bugün fotokopilerini dağıttığım 'farklı olanı bul' ve 'noktaları birleştir' etkinlikleri yapılacak.
2. Yarın; zarf dosya, pastel boya, Okumayı Yazmayı Öğreniyorum kitabı getirilecek.

29 Eylül 2015

Sevgili Velim,
Çocuklar, oyun hamuru, en sevdikleri bir oyuncak, resim defteri, 2-3 pastel boya ve bir kurşun kalemle okula gelecekler.


 

POPÜLER