İşte bu yüzden biz öğretmenlere ve siz ailelere önemli görevler düşüyor.
1. Çocuğumuza, okulun, okuma-yazmanın yanında doğayı inceleme, araştırma, oynama, bilgi edinme ve bu bilgiyi kullanabilme gibi yararları olacağını, özellikle eğleneceğini, yeni arkadaşları olacağını belirtin.
Sizden ricam lütfen okula başladığınız ilk günü onunla paylaşın, dürüst olun. Böylelikle çocuğunuz, endişesinde yalnız olmadığını hissedecektir.
2. Çocuğumuz ilk günden itibaren okula devamlı gelmesi sağlanmalıdır. Devamsızlık, bir gün bile olsa, birçok kazanımdan geri kalmasını sağlayacağını unutmayın. Telafisi zordur; Çünkü eski ile yeni konular birikir ve aşılması zor olabilir. Devamlılık başarı için çok önemlidir. (Fizikse veya zihinsel bir problemden dolayı çocuğumuzun gelmeme durumu varsa lütfen önceden bana bildiriniz.)
3. Çocuğumuzla vedalaşmayı çabuk ve kısa süreli tutunuz. Böylece ayrılıkların doğal olduğunu hissettirmiş olacaksınız.
4. Ayrılmadan önce, ona gününüzü nasıl geçireceğinizi anlatın. Onun da okulda nasıl geçirebileceği ile ilgili tahminde bulunmasını sağlayın. Bunları konuşmak onu rahatlatacaktır.
5. Sevgili Velim, çocuğumuz bir tanedir. Fakat beklentimizi gerçekçi kılar ve zaman tanırsak onun her türlü endişesini, korkusunu alt etmesini sağlayabiliriz.
6. Yıl içinde zorlandığı durumlarda; her şeyin geçici olduğunu, biraz uğraşla her durumu değiştirebileeği fikrini aşılayın.
7. Yıl içinde arkadaş toplantıları düzenleyerek, çocuğumuzun sosyal beceriler kazanmasını sağlayabilirsiniz.
8. Evinde mutlaka kurallar olsun. Her zaman her isteğimizi yapamayacağımızı hissettirmek, okula uyumunu ve başarısını artıracaktır.
9. Çocuğun okula karşı olumsuz duygular beslememesi için okulun ve okumanın kazandıracağı şeylerden bahsedebilirler. Örneğin yine okulda kuracağı arkadaşlıklardan yada sizin geçmişte arkadaşlarınız ve öğretmeninizle olan olumlu yaşantılarınızdan örnekler verilebilirsiniz.
10. Okula gitmeyi zorunluluk ya da ceza gibi algılamalarına sebep olacak konuşmalardan kaçınmalısınız. (‘Çok yaramazlık yapıyorsun seneye okula göndereyim seni de gününü gör!’ Ya da “Okula başla da senden kurtulayım.” )
11. Başarısızlığı konusunda sizin vereceğiniz olumsuz tepkiler, ya çocuğun okuldan ve derslerden soğumasına ya da aşırı ders çalışmasına ve sosyal etkinliklere katılmamasına yol açabilir.
Bu da çocuğun psiko-sosyal gelişimini olumsuz etkiler.
11. Önemli olan performans değil çabadır. Yani çocuğumuzun başarmak için gösterdiği emektir.
12. Aile ilişkilerinizdeki olumsuzluk, çocuğun, dikkatsizlik, hırçınlık, tembellik ve saldırganca davranışlar göstermesine neden olabilir.